Naziemna Telewizja Cyfrowa zwana również DVB-T to nowy standard telewizji cyfrowej nadawanej drogą naziemną. Dzięki zastosowaniu transmisji cyfrowej jakość przesyłanego materiału audio i wideo jest doskonała. W przeciwieństwie do standardowej – analogowej telewizji – cyfrowe przesyłanie danych eliminuje „śnieżenie”, „odbicia” i inne zakłócenia. Dźwięk może być odbierany w przestrzennym (wielokanałowym) standardzie Dolby Digital.
Dodatkową zaletą naziemnej telewizji cyfrowej jest przesyłanie elektronicznego przewodnika po kanałach – EPG.
Programów naziemnej telewizji cyfrowej będzie znacznie więcej niż telewizji analogowej. Zaawansowana metoda przesyłania powoduje, iż w miejsce jednego kanału analogowego możliwy jest odbiór kilku (maksymalnie ośmiu) kanałów cyfrowych.
Kanały DVB-T przesyłane są w grupach/paczkach zwanych multipleksami.
Problem: Brak obrazu
Możliwe przyczyny:
• Telewizor jest wyłączony:
o Sprawdź korzystając z pilota do telewizora czy na ekranie wyświetla się obraz. Jeżeli nie to sprawdź czy telewizor jest podłączony do zasilania.
• Telewizor jest niepodłączony do NetiaPlayer:
o Sprawdź czy NetiaPlayer jest podłączony do telewizora kablem HDMI lub SCART.
• Telewizor ma błędnie wybrane źródło sygnału:
o W menu telewizora wybierz odpowiednie źródło sygnału. Sposób przełączenia źródła sygnału jest opisany w instrukcji obsługi telewizora. Zwykle odpowiada za to przycisk AV lub SOURCE na pilocie telewizora.
• NetiaPlayer jest wyłączony:
o Sprawdź czy na urządzeniu NetiaPlayer świeci się biała dioda.
Uwaga, w silnie oświetlonym pomieszczeniu świecąca dioda może nie być widoczna, zaleca się sprawdzenie diody w zacienionym otoczeniu.
Jeżeli dioda się nie świeci wciśnij przycisk włącz/wyłącz na pilocie. Jeżeli dioda wciąż się nie zapaliła, wciśnij przycisk z przodu obudowy urządzenia NetiaPlayer.
Jeżeli dioda na urządzeniu NetiaPlayer nie zamruga oznacza to, że urządzenie nie jest podłączone do zasilania lub jest uszkodzone. Uszkodzenie urządzenia należy zgłosić dzwoniąc na infolinię Netii pod numer 801 802 803.
Jeżeli po wciśnięciu przycisku na obudowie NetiaPlayer dioda zamruga należy przeprowadzić diagnozę pilota. Patrz poniżej -> Uszkodzenie pilota.
• Netia Player jest zawieszony lub wysyła do urządzenia sygnał w wyższej rozdzielczości niż telewizor jest zdolny odtworzyć:
Problem: Netia Player nie reaguje na polecenia z pilota – np. kanały na telewizorze się nie zmieniają, nie pojawia się menu
Możliwe przyczyny:
• Urządzenie NetiaPlayer jest zawieszone
• Rozładowane są baterie pilota
• Uszkodzenie pilota
Problem: EPG urządzenia Netia Player wyświetla informacje o nieaktualnych programach
Możliwe przyczyny:
• Nieaktualna godzina na urządzeniu NetiaPlayer:
• Nieaktualny EPG na urządzeniu Netia Player:
Problem: NetiaPlayer nie łączy się z Internetem
Możliwe przyczyny:
• Router klienta (np. NetiaSpot) nie nawiązał połączenia z Internetem:
Należy sprawdzić czy sygnał internetowy dociera do routera abonenta. W przypadku routera NetiaSpot możliwe są dwa przypadki:
• NetiaPlayer nie łączy się z routerem NetiaSpot
Należy sprawdzić informacje z menu „Diagnostyka urządzenia NetiaPlayer” dostępnego w belce „Informacje i diagnostyka”. Jeżeli w polu „Internet” widać informację „OK (podłączono)” oznacza to, że NetiaPlayer jest poprawnie podłączony do Internetu. Jeżeli w polu „Internet” widać informację „Niepowodzenie” należy sprawdzić, jaki komunikat wyświetla się w polu „Sieć lokalna”. Istnieją następujące możliwości komunikatu w polu „Sieć lokalna”:
Następny krok to podłączenie Netia Player do routera Technicolor. W tym celu należy kabel Ethernet podłączyć do jednego z czterech portów ETH na routerze Technicolor oraz do portu oznaczonego na urządzeniu Netia Player.
Drugi krok, to podłączenie telewizora do urządzenia Netia Player. Zostało to zaprezentowane na poniższej grafice:
Telewizor można podłączyć do urządzenia Netia Player na dwa sposoby:
Po podłączeniu Netia Playera może okazać się konieczne przełączenie telewizora w tryb odbioru zewnętrznego sygnału – tzw. AUX.
Strona 1 z 2
Kompleksowe informacje na temat konfiguracji i instalacji usług.
ul. Czwartaków 16
pawilon nr 10
Czynne:
pon. – pt.: 9.00 – 17.00
© 2000 - 2022 Petrotel Sp. z o.o. Projekt i wykonanie: Hedea.pl Otwiera się w nowej karcie